Diggers – Life underground

[LIFEUNDERGROUND.blog.cz] | Huy, Tess | od 9. 9. 2013 | Návštěvní knihy, forum

Píše se rok 2092. Dnešní svět se nijak výrazně neliší od toho původního. Samozřejmě, doba přinesla spoustu nových vynálezů a jiný styl života, ale je to stejný život, jako byl dříve. Až na vyjímku – život v podzemí.

V roce 2030 byla poptávky po diamantech tak obrovská, že se z celého světa sešli ti nejlepší těžaři diamantů do Afriky, aby předvedli své schopnosti. Pomocí nových technologií byl pro ně pod zemí vytvořen nový svět. Věnovali se tak pilně své práci, že na povrch vycházeli jen občas a málo. Litovali toho, že se nevídají se svými rodinami, a proto požádali, aby se mohli jejich blízcí přestěhovat za nimi. Jejich požadavek byl splněn. Diamantů se těžilo stále více a rodin vracejících se na povrch ubývalo. Podzemí se začalo stávat jejich novým domovem. Technologie byly v té době tak vyspělé, že jim nechybělo nic, co bylo na zemském povrchu. O světlo a teplo se stará solární panely, které čerpaji energii z povrchu, a proto si lidé v Podzemí můžou připadat jako na povrchu. Jelikož lidé stárnou, původní hledači skonali a staly se neuvěřitelné věci.

Jednu dobu vládly v podzemí dvě vrstvy, tzv. primusové a překupníci, kteří zatajovali pomocí lží existenci světa na povrchu a využívali to pro svůj prospěch. Jenže v roce 2091 došlo ke zlomu a obě vrstvy byly odstaveny od moci. Všechny skryté skutečnosti o nadzemním světě vyplavaly na povrch, a proto se o existenci Gold Pitu už dozvěděl celý svět. Město za rok od převratu jen prosperuje, diamanty se vyváží do celého světa, město se stalo turistickou atrakcí pro bohatší lidi, ctižádostiví lidé se sem přestěhovali s vidinou výdělku a mnoho obyvatel z Gold Pitu se odstěhovalo na povrch za svými příbuznými.

Jenže vše má svůj rub a líc. Rok od převratu si obyvatelé ještě nezvykli na volný pohyb mezi povrchem a Gold Pitem. Přibývá lidí bez práce a obyvatelé jsou záhy těmi, kteří nejsou tak tolik vzdělaní.

Co se bude dít dál? Buďte u toho!

První dojmy & přehlednost

Tato RPG stačila změnit design domnívám se hned několikrát od doby, co se přihlásila, a pokaždé mi od pohledu převážně vyhovoval a působil sympaticky. Blíže se nyní podívám na ten stávající.
Velmi světlé záhlaví upoutávající většinu pozornosti přechází do ponuře tmavé. Z osobního pohledu se mi více líbily ty živější předcházející, ale pokud mám zaujmout neosobní stanovisko, současný design neurazí, i když hře náhle vtiskává úplně jiný, usedlejší a méně zajímavý nádech. Zda to byl účel, nevím, autora designu se nechci dotknout, ale po starých vzhledech se mi skoro stýská. Berte to prosím jako můj osobní vklad, na celkovém hodnocení to nic měnit nebude. Výběr barev působí dobře, solidně.
Přehlednost, tedy to nejdůležitější, nalezne nováček okamžitě, stejně jako odkazy na nejaktuálnější a nejpodstatnější články. Samotné texty jsou dobře čitelné, ale obávám se, že úvod a další texty v postranním menu koncipované jako uložený obrázek jsou hůř čitelné. Nevím, jestli je to svítící barvou nebo výběrem fontu, ale v okamžiku, kdy si text nemohu označit pro snazší čtení, to vábí k tomu text raději vůbec nečíst.
Odkazy ve sloupku naopak působí výběrem fontu, barvou i velikostí dobře, alespoň dokud se nedostanu k velmi dlouhého výčtu odkazů. Ač je tento způsob výčtu oblíbený, většinou je spíše na škodu – samozřejmě jde vždy ale hlavní o vlastní hranici vkusu. Nevím, zda je to úmysl, ale v menu jsou také dva totožné odkazy na facebookovou stránku… Řazení položek dle podstatnosti pro hráče je bez výtek.

Téma & originalita

Téma a originalita nejsou bezvýhradně jedinečné – něco podobného už se párkrát objevilo, ale toto je první RPG, kde vidím, že autoři tma dokázali rozvést a nenechali RPG po čase ležet ladem. Vložili do toho opravdu hodně svého, za což uděluji veliké, významné plus. Zasazení je velmi zajímavé, zvláště ve srovnání v vysokým počtem městečkových RPG, které jsou si podobné jako vejce vejci. Ocitáme se tu v podzemí, s čímž souvisí nestabilita a jiné problémy, než s jakými by se potýkalo město, kdyby nebylo umístěné pod zemí. Téma zároveň není příliš cizí, aby se do něj nedokázali vžít hráči.

Aktivita & motivace

RPG je delší dobu aktivní a plné nových článků nejen s novými postavami. To považuji mezi blogovými RPG za dobré znamení. Díky aktivitě autorů mají hráči motivace habaděj, novinové bulvární články hru také jistě okoření. Vzhledem k počtu postav se mi poslední aktivita na herním fóru zdá adekvátní, i když si troufám říct, že pár hráčů navíc by v této hře jistě nepřišlo nazmar. Za ozkoušení by určitě stála!

Bylo nebylo…

Bylo nebylo jedno podzemní město Gold Pit, kde se v roce 2030 usadili těžaři diamantů. O víc než šedesát let později proběhl zvrat – město je nestabilní a vaše postava tak má šanci potýkat se s problémy i řešit vztahy. Dá se říci, že každý by si tu našel to své. Při registraci je patrně klíčový především výběr zaměstnání vaší postavy, ale to soudím hlavně na základě toho, že zde není jako ve fantasy RPG možný výběr rasy a kromě kotevní povahy a vzhledu, které najdete skoro všude, je to vlastně s nadsázkou takové RPG z reálného života.

Ortel

Stále mám pocit, že tomu něco chybí (snad větší odlišnost od RPG, které jsou vystavěny víceméně stejně, jen se mění prostředí), ale pocity jsou veskrze silně pozitivní. Hra se skládá ze dvou složek – běžného života a médií. Právě média jsou něco, na co jsem zatím v takovém rozsahu nikde nenarazila a za co skládám hlubokou poklonu. Reálie jsou bez přehánění “promakané”, nadchl mě článek o podnebí i další drobnosti. Všimla jsem si, že právě reálie se totiž nedávno změnily, a RPG, které vypadalo jako variace na Městečko Ember, má náhle vlastní, jiný život – velmi matoucí, ale samotné hodnocení tímto spadá na bedra hráčů, kteří si sami zažijí další dějové linie.
Zmíněná podobnost výstavby není výtkou, jenže nemůže být logicky ani chválou. Ačkoli idea médií je skvělá, při delším pozorování se neubráním pocitu, že dochází možná až moc k opakování a recyklaci… Cítím, že Life Underground má mnohem větší, zatím nevyužitý potenciál, a budu se těšit na další  nadcházející měsíce nápadů obou autorů.

Dobré RPG

Hodnocení hráčů
[Celkem: 1 Průměr: 1]

5 Responses

  1. V podstatě se vším souhlasím. Originální (až na možnou inspiraci u městečka Ember), reálie jsou doopravdy skvěle zpracované….Možná bych navrhoval nějaké to lepší popsání města samotného….tak jak to je teď je to sice lepší do budoucna, ale mě (a většině začátečníkům) by se víc líbilo, kdyby autoři dopsali třeba ulice, nebo něco takového. Sám jsem již podal registraci :)

  2. Pokud vím, tak jsou spoluautorové kluk a holka. Tess – holka, Huy – kluk. A myslím, že je Huy dostatečně mužný na to, aby nebyl označován jako autorka. :D Prosím o edit. Díky.