Vitrína RPG

Ač jste si všimli, že má vlastní aktivita při práci na TOLRPG není ukázkově blogísková a nové hry přidávám v dobrém období pouze jednou za měsíc (některé se mezi dobou přihlášky a mou návštěvou stihnou dokonce smazat), ráda bych umožnila po dlouhé odmlce vystavit jednomu RPG banner čili ikonku přímo v menu, tedy něco na způsob “RPG měsíce”.

Získat takovou reklamu není obtížné. Stačí pod tento článek zaslat jeden váš zásadní poznatek o tom, co dělá RPG dobrou hrou, a jeden poznatek o tom, co ji dělá špatnou. Máte tedy šanci vyjádřit, co vám spolehlivě dokáže zkazit požitek ze hry nebo co vás na nové hře může odpudit, a naopak co vás přitáhne a nedovolí se odlepit… Podle kvality přispění si průběžně mohu vybrat vítěze, jehož odkaz na hru po dobu několika týdnů vystavím – může to být samotný autor hry i pouhý hráč, který chce, aby se jeho oblíbenému RPG věnovalo více pozornosti.

Pobavte mě, budu se těšit na vaše nápady.

Hodnocení hráčů
[Celkem: 0 Průměr: 0]

7 Responses

  1. Ano, tvůj názor, máš na něj právo, jen tak nějak nemůžu nereagovat na jednu část: “neustále spamovat s nabídkami hry kde se jenom dá”… mě podobné otravování odrazuje, laciné podbízení se – navíc zpravidla tam, kde o to nikdo nestojí. EophoriI propaguji jen tady a snad na počátku na podobných webech (zabývajících se propagací textovek) a na nedostatek KVALITNÍCH hráčů si stěžovat nemůžu.
    Myslím, že každý, kdo má trochu cennou představu o kvalitě, si k dobré hře nakonec cestu najde… i bez spamu.

    Ale vím, že tohle není diskuse – takže se omlouvám za spam tentokrát já, jen mi to zkrátka nedalo.

  2. Osobně si myslím, že nejdůležitější pro každou hru je mít štěstí – a to na to, mít zrovna nápad takový, aby hráčům kápl do noty, základní skupinu kamarádů, kteří se adminovi už čistě ze známosti na web či blog registrují a chtějí s ním hrát, na nově příchozí hráče, protože pokud se na hru nahrne halda agresivních provokatérů, co chtějí hlavně dělat problémy, tak to pokazí prožitek dokonale každému, z větší části aby se registrovali spíš zkušení hráči a ne nováčci, co pořádně neví která bije, hází chybu za chybou a kolikrát silné hráče odeženou. A se štěstím to je složité – nedá se přivolat a nebo odhadnout, jestli se zadaří a nebo ne. Další věcí, která je nutná, tak je dostatek času a také určité vášně admina, která by měla být pokud možno nevyčerpatelná. Zastávám názor, že pokud chce admin určitou aktivitu, tak by měl vykazovat sám nejméně 2x takovou a nebo i větší. Chce to nápady, neustále spamovat s nabídkami hry kde se jenom dá, lákat hráče kde to jenom jde, snažit se, aby se na hře pořád něco dělo, průběžně se vyvíjela a také mít sám dostatečnou dávku chuti do hry, protože pokud hlavně nehraje admin sám, pak to málokdy inspiruje jiného hráče. Velkým artiklem hry je, pokud dokáže nalákat do svých řad určité idoly ve hře a nebo jak to nazvat – to jsou hráči, za kterými se táhne skupina obdivovatelů. Byla jsem svědkem toho, jak takový hráč dokázal odvést jinam tolik jiných hráčů, že hra nakonec zanikla. A to nešlo o nic malého, ale o dlouhé roky fungující dost dobře propracovaný herní web. Jak dodnes herna, kam byli hráči přetaženi, funguje, je až zarážející, zvlášť vzhledem k velmi arogantnímu a bezohlednému chování tamního adminstva. Ale asi si to mohou dovolit, když tam mají tolik hráčů. Druhým důvodem musí být opravdu hlavně to, že tu hru miluje dotyčný idol. Jistě je nezbytná trpělivost a výdrž admina. Ono to každého nebaví měsíce a měsíce snahy a hledání hráčů. Jakmile to začne umírat, tak se hodně adminů jednoduše vzdá. A po počáteční zvědavosti zájem hráčů vždycky poklesne, protože se tvoří neustále celá záplava nových a nových her. To mám dojem, že je také dost velký problém. Každý hráč chce být sám pro sebe, takže má něco svého a pak nakonec skoro nikdo nikdo nehraje a nebo jenom hrstka lidí. Je snadné vytvořit si relativně ucházející blog, udělat si fórum na blueboardu a nebo tam vrazit ze stejné služby knihy a nebo dokonce brr… chaty. Druhou alternativou pro neprofesionální adminy je vsevjednom a nebo něco obdobného, kam se musí neustále psát heslo postavy a nebo se logovat na milion účtů na milionu službách. Po pravdě pokud se já někde zvažuji registraci, tak koukám hlavně na to, jestli tam nic z blueboardu. Jenže PHP umí pořádně málokdo. Navíc je taková tvorba webu velmi časově a funkčně náročná stejně jako jeho správa. Možností jsou některá fóra, ale znovu, aby bylo to fórum jiné než původní šablona a odlišovalo se, pak je zase třeba znalost XHTML,CSS a JAVASCRIPTU a to taky každý neumí. Po pravdě se až divím, že je taková přehršle v lepším případě herních blogů v horším jenom blueboartových fór, které nemají ani úvodní blogovou stránku. Mám ráda ve hře, když je vše propojené – zprávy všem uživatelům, fungující chat pokud možno s avatary postav, knihovna, administrace, novinky atd., a to všechno po jediném nalogování, které je fajn, když si mne ještě zapamatuje. Předpokládám do hry avatary a to všechny stejně ořezané. Hezké je, pokud jsou profily ozvučené a nejlepší, když si je může každý hráč upravit sám. Ano, jsem náročný hráč. Je velká škoda, že jakmile nějaký herní web takhle funguje, tak povětšinou vystupují admini jako mistři světa, co si myslí, že si můžou dovolit naprosto cokoliv. A to bude další věc, co je pro dobrou hru nutná – tolerance admina, ohledy na hráče, skromnost administrátorů, nepovyčěvání se nad druhé, spravedlivost a rovná pravidla pro všechny a hlavně nekamarádíčkování a nerodinkování s otevřeně prosazovanou protekcí pro vybrané jedince předem určené nadelity, protože to řadového hráče jistě potěší, když se s něčím dělá a přijde kamarád admina a má všechno dokonale zdarma a žádná pravidla náhle nejsou. Občas přemýšlím nad tím, proč se hráči drží na takových hernách, ale asi hlavně ze zvyku, protože tam mají příběhy a asi jim je osud jiných dokonale ukradený. Ale kdo ví. Abych to uzavřela, tak toto jsou pouze moje názory. Sama za sebe nevím, jak udělat dobrou hernu. Upřímně se snažím vytvořit příjemné, snadno přehledné, dobře fungující a spravedlivé herní prostředí pro hráče, na něž stále čekáme. Časem se pozná, jestli je můj přístup správný a jestli budeme mít dostatek štěstí a všeho k tomu, abychom fungovali, jak si představuji.

  3. Odpovědí na obě otázky je jediné prosté slovo, které může za většinu všeho, co se na tomhle … světě děje – LIDÉ.

    Dobří hráči i admini jsou základem pro kvalitní hru, není nic, co by se dalo dělat bez těchto dvou atributů, můžete mít sebe-lepší nápady a chuť hrát, ale když není s kým, nebo vám do toho někdo neustále kafrá, zakazuje a prosazuje pouze svou vidinu, kterou ale neumí dost dobře podat tak, aby ji ostatní pochopili a tudíž se jí řídili, jde to do kytek… A tím “mít s kým hrát” nemíním idioty, co nejsou schopni se normálně zeptat a domluvit, sehnat si spoluhráče a prostě hrát.
    Ono totiž není “hrát jako hrát”… spoluhráč se nesmí nechat pouze vléct vámi, čekat, co vymyslíte, jak příběh posunete… a jak jsem nedávno poznal, není nic horšího, než když vám ještě vaši snahu okomentuje se svou rádoby badass postavou s arogancí a ingorací k pokusům hru někam posunout.
    Jako absolutní panic v oblasti textovek (nikoli psaní jako tvorby), jsem nabyl pocitu, že je tenhle směr nesmírně zabržděný určitými “pravidly – nepravidly” a stupiditou některých autorů stránek, neschopných ukočírovat lidi jinak, než bezbřehou buzerací. O neprofesionálnosti a nadržování určitým lidem nemluvě. Ano i já mám své oblíbence, přátele i ty, ke kterým mám čistě “pracovní” vztahy, ale pokud jde o hru, měřím jediným metrem. Kdo si dovolí tvrdit opak, s tím si mile rád promluvím. B)
    TORPG strádají také přehlídkou samých badass postav, protože je většinou tvoří a hrají právě lidé, kteří po rebélii v reálu pouze touží, ale absolutně ji neumí zahrát. Oproti tomu najít dobře a uvěřitelně propracovaný charakter, to je již skutečnou vzácností. Vyšší koncentrace takových charakterů je pak zlatým dolem – navíc v kombinaci s tím, že se s danými lidmi není problém domluvit na hře, ději i samotnému jádru celé hry /koncept/, je to najednou o něčem úplně jiném, než ty pokusy, které obcházím v prostorných půlkruzích s odstupem.

    Co ještě? Hraní v chatu nebo komentářích bych zrušil… nejen, že si člověk nemůže nic pořádně dohledat, protože je to nepřehledný bordel, ale především proto, že neposkytují to, co například fóra.

    Od registrace do hry nebo hraní s jakýmkoli hráčem mě dokáže odradit gramatika – překlepy a hrubky prostě číst nesnesu, ne dobrovolně. Myslím, že v době, kdy na vás každý Word nebo i editor v samotném fóru automaticky vyblije červené vlnovky jako formu opravy pravopisu, už není prostor pro podobné hrubkI. :)

    A to je asi vše, co momentálně sebe dokážu vyblít já, tak snad to jako pohled na věc stačí.

    Eophorie.blog.cz

  4. Hm… nevím, zda to ještě bude mít nějaký smysl, ovšem kdo ví? Možná se někdo inspiruje a vytvoří hru dle mého gusta…
    Začnu tím horším, aneb musím se moc přemáhat, abych zvládla hru v návštěvních knihách od blueboardu a tedy i hvězdičkový systém, připadá mi to hrozně nepřehledné a motám se v tom. Dále, alergická jsem přímo na hrubky, které vážně dokážou člověku, jako jsem já znepříjemnit den. Co nejspíše nemá rád nikdo, jsou administrátoři á la bohové, kteří vědí vše nejlépe, a neumí si přiznat chybičku. A pak takový můj nešvar, nemám ráda, když trvá registrace moc dlouho. Když po týdnu nevím, zda bych neměla něco na registraci předělat, dosti mě to dráždí, po dvou týdnech začíná pak už opadat nadšení a bez něj nebývá pěkný vstup do hry.
    Naopak, co se mi na hrách líbí? Abych uvedla opak k tomu neoblíbenému, rozhodně v prvé řadě přebírám nabídky hry na fórech, protože mám ráda o všem přehled, abych věděla, kdeže kdo kdy napsal a nemusím prohledávat všechny oblasti, abych našla někoho aktivního. Ovšem, abych se do hry zaregistrovala, jsem závislák na fantasy projektech, a tedy opravdu nejdu do ničeho příliš reálného, jedině snad, že by to bylo s antickým zaměřením, protože má vášeň pro starověké Řecko by to dokázala přebít. Dále, mám ráda reálnou magii – takovou, u které autor ví, jak by taková věc měla fungovat. Netoužím po tom štěpit skály, chce to prostě něco realistického a přitom fantastického (ano, nejsem nenáročná), či se mi líbí hry s rasami „zvěromágů / dlaků / měničů“, kteří prostě v sobě mají určité divoké kouzlo. Jo a taky příjemná atmosféra a vedení, které je taky jen dalšími hráči, kteří si s vámi klidně jen tak „pokecaj“, je rozhodně velké plus, které mě často drží i na malých a na první pohled ne až tak zajímavých projektech.

  5. Odkaz na žádané RPG v případě zájmu není špatné připojit, zdá se, že to bude dlouho jediné přispění :)

  6. Líbí: Originální pojetí známých vesmírů, hry bez zbytečného zasahování vyšší moci a vůbec sandbox, kolektiv do/vyspělejších hráčů. A piráti, protože s pirátama je všechno lepší.

    Odrazuje: Návštěvní knihy, chaty. Přeplácaná grafika, hrubky, násilná segregace postav, zjevná mladistvost administrátorů, logické díry v reáliích. A kromě toho erömü.

Napsat komentář: Matty Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post comment